Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-27, 09:50
Kazzan Kazzan är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: Jan 2009
Kazzan is on a distinguished road
Allt på ett pass.
Hej.

Jag är ute efter att bygga större muskler, så jag undrar om mitt träningspass är OK? Jag kör cirka 50 minuter varannan dag och då kör jag bröst, biceps, triceps och då kör jag övningarna 6-8st rep och 4st set och vila i cirka 2-3 minuter mellan varje set och medan jag vilar burkar jag träna magmusklerna och i slutet av träningen så burkar jag göra chins också. Jag kör med såpass tunga tyngder att jag precis klarar av att köra alla 4 seten ibland kan jag behöva plocka av lite tyngder inför sista setet.

/kazzan
Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 14:08
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Administrator

Reg.datum: Apr 2008
Tommy is on a distinguished road
Försök dela upp det lite
Tjenare Kazzan!

Nu är inte jag en licensierad PT (ännu), men jag skulle rekommendera dig att dela upp träningspassen för de större muskelgrupperna. Dels för att du då kan pressa dig extra mycket och ändå kunna erbjuda dina muskler vila och återhämtning mellan passen.

Exempel på träningsupplägg:

Måndag:
Bröst och mage

Tisdag:
Ben och vader

Onsdag:
Vila

Torsdag:
Rygg och biceps

Fredag:
Axlar och triceps

Lördag:
Vila

Söndag:
Vila

Med detta upplägg kan du träna hårt och fokusera på respektive muskelgrupper vid varje pass samtidigt som kroppen hinner återhämta sig.

För att bygga massiv muskelmassa rekommenderar jag att du fokuserar på basövningar som bänkpress, knäböj, marklyft och militärpress.

Dessa involverar även andra muskelgrupper vilket bidrar till en mycket effektiv träning, samtidigt som det frigörs större mängder hormoner.

Kom ihåg att träningen bara är en del, kost och sömn är resten. Jag känner människor som förvandlat sin kropp totalt enbart genom kosten.

Lycka till med muskelbyggandet!
Gammal 2011-10-18, 11:41
Sarah Sarah är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: Oct 2011
Sarah is on a distinguished road
Personlig tränare
Jag tränade inte förut, utan höll mig till att ta långa promenader med kompisar och följde ibland med mamma till friskis&svettis på nåt enstaka pass. Men det var för tråkigt för att jag skulle utöka antalet träningspass.

Men sen bestämde jag mig för att tänka inifrån istället. Så när Groupon erbjöd ett möte med en personlig tränare så tänkte jag Nu jävlar!

Så lade han upp ett träningsprogram åt mig som påminde väldigt mycket om Tommys och eftersom jag nu började träna för mina musklers skull är det också roligt.

Nu är jag helt fast på att träna och gillar mest mag- och ryggövningar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.