Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-28, 17:38
hannaaa hannaaa är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: Jul 2011
hannaaa is on a distinguished road
Viktnedgång av måltidsersättning kombinerat med löpning?
Hej!
Jag har som mål att gå ner ca 4 kilo. Skulle det funka att gå ner dessa kilon med hjälp av måltidsersättningar och genom att springa 3 km 3 gånger i veckan? Eller behövs det mer fysisk ansträngning för att få en förändring?

Jag är 169 cm lång och väger 56 kg (om den informationen kan vara till någon hjälp.)

Tacksam för alla svar

/ Hanna
Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 07:33
hemligagåsen hemligagåsen är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: Sep 2011
hemligagåsen is on a distinguished road
Hanna
Hej Hanna!

Jag hade köpt bodyfreaks fatburner x12 och whey isololate att använda mellan/som måltider.

Har en kompis som gick ner 7kg på detta + att han kombinerade det med morgonpromenader!
Svara med citat
Gammal 2011-10-18, 11:54
Sarah Sarah är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: Oct 2011
Sarah is on a distinguished road
Hej tjejer!

Jag har ganska mycket muskler och därför är det ganska tungt för mig att springa. Jag är lika lång som Hanna men jag väger 75 kilo. Men det är kul att springa och jag gör det helst 4 kvällar i veckan.

Jag försöker också gå ner i vikt för att det inte ska vara så påfrestande för mig att springa. Men när jag tränar blir jag bara tyngre. Därför har jag tänkt på någon typ av måltidsersättning som skulle göra mig lättare. (Det här låter ju absurt.)

Några tips? Tackar.
Svara med citat
Gammal 2011-11-06, 15:11
fridadahlin fridadahlin är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: Nov 2011
fridadahlin is on a distinguished road
Det jag skulle rekommendera är att inte använda måltidsersättningar utan äta riktig mat, men istället röra på sig mer. Om ni vill ha extra bra effekt så är det bra med varierad träning. Styrketräning är bra för viktnedgång till viss del. När du konditionstränar (springer/ cyklar, osv) så förbränner du i princip bara den tiden du tränar. När du styrketränar så ökar förbränningen i kroppen totalt, alltså, du förbränner mer under längre tid då du inte rör dig.

Jag är emot de flesta slags dieter och tror att det sundaste är att äta normalt och röra på sig regelbundet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.