|
Behöver tips och råd
Hej!
Jag är ny här och behöver lite hjälp och råd då jag inte kan någonting om träning. Hoppas att det är rätt forum, annars ber jag om ursäkt.
Jag är en tjej på 162cm och väger idag 65kg, har gått ner 13kg hittills men vill gå ner ett par till. Jag har fortfarande ganska mycket fett speciellt runt magen och höfter, lår och vader. Jag tror att jag är ganska kraftigt byggd, iaf på benen.
Jag skulle vilja ha hjälp med hur jag ska träna för att bränna fett men INTE bygga muskler..? Är väldigt rädd för att få ännu större ben då jag redan har tillräckligt med komplex över dom. Först och främst hade jag tänkt börja promenera i rask takt. Jag vill helst inte gymma utan föredrar träning som går att utföra i hemmet.
Provade på pilates men fick så himla ont i svanskotan eller höftbenen på de övningar man skulle ligga på rygg eller på sidan, några tips här? En mjuk filt under hjälpte inte.
Jag har även fått låna såna här små vikter som man kan sätta runt tex fotleden med kardborreband, dom väger inte alls mycket. Tänkte köra några benlyft och så med dom men fick då höra att jag kommer få vadmuskler av det. Bränner man inte fett alls av det?
Tacksam för svar
Mvh
Misfit
|